Frakt & leverans

Information om fraktsätt och leveranstid

Vi använder oss av Posten och DHL för att transportera dina varor till ditt närmaste utlämningsställe. Om du vill veta var ditt paket är under transporten kan du gå in på Posten eller DHL’s hemsida och ange referensnummer. Ditt referensnummer finner du på din orderbekräftelse. Vi skickar endast varor som paket eller brev inom Sveriges gränser för tillfället.

LEVERANSTID

Målsättningen för Makeido är alltid att skicka varorna samma dag eller dagen efter som beställningen inkommer (gäller vardagar). Normalt sätt levereras paketet ca. 1-4 arbetsdagar efter mottagen beställning. Om det skulle bli en fördröjning av försändelsen kommer företaget att kontakta kunden. Undantag kan förekomma vid storhelger/högtider/”röda dagar”.

LEVERANSSÄTT

Vi skickar varorna som paket eller brev inom Sverige. I dagsläget kan vi inte erbjuda leveranser till andra länder. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av fraktföretaget, f.n. Posten och DHL.

FRAKTAVGIFT

Vi tillämpar en enhetsfrakt på 53 kr inkl. moms. Fraktkostnaden syns alltid vid den totala köpesumman innan du lägger din beställning och betalas alltid av köparen. Fraktfritt vid köp över 1000 kr.

FELLEVERANS

Om du mot all förmodan skulle få en vara som du inte beställt – kontaktar du vår kundtjänst, kundservice@makeido.se, så hjälper vi till med att returnera varan.

TRANSPORTSKADA

Om du upptäcker skador på paketet skall du som kund omedelbart anmäla detta till postkontoret eller utlämningsstället och göra en skadeanmälan. Vi rekommenderar kunden att inte hämta ut ett skadat paket då skadan ej längre kan hänvisas som en transportskada när paketet är uthämtat. Om kunden inte upptäcker skadan förrän paketet är öppnat, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets (Posten eller DHL) hantering, skall kunden kontakta dem och göra en skadeanmälan (senast 7 dagar från mottagandet).